2013-10-18 08:48Nyheter

Reko informationsträffar om nya fjärrvärmepriset

null

Onsdagen den 16 oktober höll Tranås Energi två informationsträffar för sina fjärrvärmekunder. Träffarna är en del i den Reko-certifiering som Tranås Energi har och syftar till att stärka och trygga kundernas ställning samt att utveckla relationen mellan leverantör och kund.

Under lunchen hölls en träff för fjärrvärmeanslutna företag och under kvällen en träff dit alla villakunder var inbjudna. Båda träffarna inleddes med en presentation om vad som är på gång på företaget och därefter fick besökarna en virtuell rundvandring i det nya kraftvärmeverket, med hjälp av det datorverktyg man använder sig av i bygget. Träffarna avslutades med att de nya priserna för 2014 presenterades och besökarna gavs möjlighet att ställa frågor. Förutom detta gick man också en rundtur på byggplatsen av det nya kraftvärmeverket.

Varje år görs den rikstäckande Nils Holgersson-undersökningen, där fjärrvärmepriserna i de 260 kommuner som erbjuder fjärrvärme jämförs. Även i år kan Tranås Energis kunder glädja sig åt att man har den billigaste fjärrvärmen i Jönköpings län och den tionde billigaste nationellt. Inför 2014 höjdes priserna med ca 4 % jämfört med 2013 och Tranås Energis ambition är att även i fortsättningen hålla konkurrenskraftiga priser.

Vi på Tranås Energi producerar och säljer förnybar el i hela Sverige, levererar förnybar fjärrvärme och tillhandahåller elnät och fibernät i Tranås samt erbjuder energieffektivisering genom våra energitjänster. All el och fjärrvärme vi säljer är 100 % förnybar och som första energibolag i Sverige har vi mottagit diplom från Älvräddarna för vår miljöanpassade vattenkraft. Vi bryr oss, till ett av Sveriges bästa priser!

Sven Pålsgård
Elkraftsingenjör