2017-11-10 11:12Nyheter

Tranås får fler laddstolpar

Nu har möjligheterna att ladda elbil i Tranås blivit ännu bättre. Tranås Energi har satt upp ytterligare två laddstolpar samt bytt ut den äldre stolpen vid resecentrum mot en modernare variant.

Tranås Energi fortsätter att satsa på Tranås laddinfrastruktur för elfordon. Ytterligare två semisnabbladdare har nyligen satts upp på parkeringen vid Brestorps IP och samtidigt har den äldre laddstolpen på parkeringen vid resecentrum bytts ut mot en semisnabbladdare med två platser.

- Vi är glada över att nu fortsätta vår utbyggnad av laddinfrastruktur i Tranås, då både rena elbilar och främst laddhybrider kommer öka framöver och bli en allt viktigare del i fordonsflottan, säger Niklas Johansson, vd på Tranås Energi.

Alla Tranås Energis nyare laddstolpar har en betallösning via Park & Charge, med möjlighet att välja mellan betalning med bankkort eller månadsfaktura. Att ladda bilen full i någon av semisnabbladdarna tar ca fyra timmar. Den som har bråttom kan istället välja snabbladdaren på Ågatan som laddar bilen 80 % full på 30 minuter.