2018-06-07 15:36Pressmeddelande

​Boxer ny tjänsteleverantör i TRAMAN

Idag lanseras Boxer som ny tjänsteleverantör i stora delar av fibernätet TRAMAN. Boxer blir TRAMANs sjätte tjänsteleverantör för privatkunder och i deras utbud finns bredband och tv-tjänster.

- Vi på Boxer vill att bredbandstjänsten ska vara enkel, pålitlig och passa de olika behov som användarna har, precis som vår TV-tjänst. Jag hoppas att kunderna kommer att uppskatta att Boxer nu finns i TRAMANs utbud, säger Leo Safford, Produktchef på Boxer.

I dagsläget kan villa- och vissa bostadsrättskunder på landsbygden, i Sommen, Gripenberg, Ängaryd, Hubbarp, Sjukhusområdet, Kimarp, Hätte och Söder beställa tjänster via Boxer. Alla villakunder planeras ha fått den nya tekniken, som möjliggör tjänster via Boxer, inom kort.

För mer information om Boxer och deras tjänster i TRAMAN kan du besöka www.boxer.se eller kontakta deras kundservice på 0771-21 10 00.

- Vi är glada att också Boxer nu är tjänsteleverantör i Traman och att utbudet och valmöjligheterna för våra kunder därmed ökar ytterligare, säger Niklas Johansson, vd på Tranås Energi.

Fibernätet TRAMAN fortsätter växa och just nu pågår utbyggnaden i Granelund, Tingshusområdet samt på Diplomaten i Tranås. Under året väntas Länsstyrelsen lämna besked gällande om Tranås Energi får offentliga stöd för fortsatt fiberutbyggnad på landsbygden.

Kontaktperson pressfrågor Boxer
Fredrik Hallstan, presschef
E-post: fredrik.hallstan@comhem.com

Vi på Tranås Energi producerar och säljer förnybar el i hela Sverige, levererar förnybar fjärrvärme och tillhandahåller elnät och fibernät i Tranås samt erbjuder energieffektivisering genom våra energitjänster.

All el och fjärrvärme vi säljer är 100 % förnybar. Vår elproduktion är märkt Bra Miljöval och som enda energibolag i Sverige har vi mottagit diplom från Älvräddarna för vår miljöanpassade vattenkraft.

Vi bryr oss, till ett av Sveriges bästa priser!