2017-03-02 13:20Pressmeddelande

Fjärrvärmeutbyggnad planeras i Granelund

Under 2016 byggde Tranås Energi ut fjärrvärmenätet och anslöt drygt 90 villor i Tostås, Tranås. Nu planeras utbyggnaden fortsätta, med Granelund som nästa område.

Under 2018-2019 påbörjar Tranås kommun bygget av en ny grundskola i Granelund. Tranås Energi planerar att ansluta denna till fjärrvärme och går inför detta ut med en förfrågan om intresse för fjärrvärmeanslutning även till villaägarna i området.

Om intresset finns är ambitionen att ansluta så många villor som möjligt med grävstart redan till hösten.

"Fjärrvärmen i Tranås är väl utbyggd men det finns vissa områden kvar och då bland annat Granelund. Vi är förstås glada att kunna erbjuda denna miljövänliga och bekväma uppvärmningsform också till boende i detta område", säger Niklas Johansson, vd på Tranås Energi.

Tranås Energi har i dagarna skickat ut information och erbjudande om offert till berörda villaägare. Ett informationsmöte om det planerade projektet kommer att hållas den 14 mars.

Vi på Tranås Energi producerar och säljer förnybar el i hela Sverige, levererar förnybar fjärrvärme och tillhandahåller elnät och fibernät i Tranås samt erbjuder energieffektivisering genom våra energitjänster.

All el och fjärrvärme vi säljer är 100 % förnybar. Vår elproduktion är märkt Bra Miljöval och som enda energibolag i Sverige har vi mottagit diplom från Älvräddarna för vår miljöanpassade vattenkraft.

Vi bryr oss, till ett av Sveriges bästa priser!